Ifjúsági információs portál -
Online városi diákújság, Békéscsaba

2020. október 21., szerda

Közösségi ikonok

Facebbok-oldalunkInstagram-oldalunkYouTube csatornánkRSS csatornánk

Keresés az oldalon

Szabadon mozogni a szabadban: irány futni és bringázni!

Az elmúlt két és fél hónap bezártsága mindannyiunkat megviselt, kénytelen-kelletlen bepunnyadtunk, méghozzá nem kicsit. Szerencsére, most már kimozdulhatunk és átmozgathatjuk tagjainkat, amelynek két legegyszerűbb módja a futás és a biciklizés.

Írta:   |  Forrás: BAM  |  Rovat: Mozdulj!
Megjelent: 2020. május 29., péntek 18:41
Írta:   |  Forrás: BAM
Rovat: Mozdulj!
Megjelent: 2020. május 29., péntek 18:41

Egy fárasztó nap végén elsőre egy jó film, vagy egy könyv tűnhet a legjobb pihentető időtöltésnek – pláne némi nasi társaságában –, ám ezek nem éppen a legegészségesebb módjai a pihenésnek, ugyanis képesek észrevétlenül ránk pakolni nem kevés felesleget. A napi stressz levezetésének legjobb módja az aktív pihenés, vagyis a sport. Kocogni, bringázni kicsit a haverokkal, vagy akár egyedül remek időtöltés, ráadásul a futás és a tekerés is kiváló testmozgásnak számít, főleg akkor, ha valaki le szeretne adni néhány felesleges kilót.

Fontos megjegyezni, hogy szabadidősportról beszélünk, tehát nem az a lényeg, hogy maratoni távot fussunk, vagy felkészüljünk a Tour de France-ra. Rövidebb távokkal és időtartammal kezdve, folyamatosan fejlődve kell sportolni, és nagyon hamar azt vesszük majd észre, hogy a mozgás a mindennapjaink részévé vált.

A futáshoz nem kell különleges felszerelés, mindössze egy pár jó futócipőre és egy olyan terepre van szükség, amely nem nagyon forgalmas. Ha ugyanis főúton szeretne valaki futni, számolnia kell annak lehetőségével, hogy gyakran meg kell állnia vagy hirtelen lassulnia a forgalom miatt, esetleg kikerülni az embereket, nem beszélve a balesetveszélyről, így ajánlatosabb egy futópályán, ösvényen, a gáton, vagy bármilyen más, járműmentes helyen futni. Mindemellett érdemes nem betonon kocogni, mert az nagyon megviseli főleg a bokát és a térdet.

A biciklizéshez sem szükséges méregdrága, hiper-szuper kétkerekű, a lényeg, hogy kényelmes testtartásban tudjunk tekerni. Itt az Alföldön ugyanis igen ritka a meredek hegyi emelkedő, nem kell tehát ilyen jellegű járgányt beszerezni, ennek hiánya ne legyen hát akadálya a bringázás elkezdésének. A biciklizés az összes izmunkat megmozgatja, közel sem terheli annyira a bokát, a térdet és az izületeket, mint a futás, bár kétségtelen, leginkább az alsó testrészt erősíti és formálja.

Zuhogó esőben, viharos szélben, -30 fokban, vagy tűző napsütésben és kánikulában persze nem kellemes futni és kerékpározni, mégis azt mondhatjuk, hogy a futás egész évben űzhető sport, ahogy a biciklizés is, bár ez jobban függ az útviszonyoktól. Hidegben rétegesen, melegben szellősebben öltözve kompenzálhatjuk a hőmérsékletet, emellett nyáron érdemes a reggeli vagy esti órákat választani a sportolásra!

Összességében a rendszeres futással és bringázással hasonló eredmények érhetők el, mindkettő kiválóan alkalmas a stressz levezetésére, a depis hangulat megelőzésére, a jó közérzet elérésére és ugyanolyan jó hatással vannak az egészségünkre.

Rendkívül fontos azonban, hogy bármelyiket is válasszuk, alaposan melegítsünk be előtte, hogy ne sérüljünk le, illetve pótoljuk a folyadékot, amit sportolás során leadtunk!

Copyright

Békéscsabai Alkotó Média (BAM)

©2018-2020
Minden jog fenntartva!