A Közgé-sek az iskolában töltött hetek tapasztalatairól, az indiai oktatási rendszerről kérdezték az indiai cserediákot.
Azért jelentkeztem az AFS programra, mert szerettem volna megtapasztalni egy másik ország kultúráját. Együtt élni egy családdal, hogy megismerjem a hétköznapi szokásaikat. És látni szerettem volna az iskolarendszerek közötti különbséget.
A bátyám néhány évvel ezelőtt jött vissza Európából és azt mondta, hogy jó hely. Szerettem volna megtapasztalni egy országot, amelyről nem tudok semmit. Kapóra jött, hogy nyári szünet lesz Indiában, így nem fogok hiányozni az iskolából.
MansiTain
(Fotó: bszc.hu)
Nagyon tetszik az iskolátok. A gyerekek és a tanárok mind nagyon édesek, kedvesek és barátságosak. Az iskola atmoszféráját is szeretem, itt mindenki boldog, mindenki mosolyog.
Az indiai oktatási rendszer nagyon különbözik a tiétektől. Tizedik évfolyamig minden közismereti tantárgyat tanulunk. 11. évfolyamon hat tantárgyat választunk, amelyeket két évig még tanulunk. Ezek szükségesek az egyetemi tanulmányainkhoz, a karrierünkhöz. Minden évfolyamon vizsgázunk félévkor és év végén. Közben teszteket írunk, az teszteredményekre és a vizsgákra jegyet kapunk. Nálunk kötelező az egyenruha és tilos elektronikus szerkentyűket bevinni az iskolába. Az osztályozási rendszerünk is eltér a magyartól: A1, A2, B1, B2, C1 és D kategória van. Az A1 a legjobb osztályzat és a D a legrosszabb. Emellett nincs minden tanítási óra után szünet. A negyedik óra után van csak. Egész nap 8 óránk van, amelyek 40 percesek.