Ifjúsági információs portál -
online városi diákújság, Békéscsaba

2020. június 4., csütörtök

Közösségi ikonok

Facebook YouTube Instagram RSS

Beach body – Hogyan készítsd fel a tested a nyári strandszezonra?

Egyre közelebb a nyár, sokan pedig most kapnak a fejükhöz, hogy bizony a szekrény aljából előkapart tavalyi fürdőruha nem igazán úgy áll rajtuk, mint rémlett nekik…

Írta:   |  Forrás: BAM  |  Rovat: Mozdulj!
Megjelent: 2020. május 18., hétfő 14:51

Edzőterembe járásra, futásra, biciklizésre stb. valljuk be nincs mindenkinek ideje. Nem hiába vált manapság népszerűvé az otthoni, saját testsúlyos edzés. A gyakorlatokat fél óra alatt el lehet végezni, sok kalóriát égetnek és nincs szükség eszközökre hozzá.

Táplálkozás, folyadékbevitel (értsd: víz)

Az első és legfontosabb dolog az elhatározás. Ha izmosodni, ha fogyni szeretnél, nem lehet félvállról venni a terveidet. A mozgás mellett fontos, hogy kialakíts magadnak egy olyan étrendet, ami mindent tartalmaz és semmit nem vonsz meg magadtól. Mindent kell enni, de figyelni kell a mennyiségre! Szénhidrátra legalább annyira szüksége van a szervezetednek, mint vitaminokra. A koplalás és a hirtelen fogyás hosszútávon nem jó és végképp nem egészséges.

Próbáld meg a testsúlyodnak megfelelő vízmennyiséget bevinni a szervezetedbe (ez általában két, két és fél liter vizet jelent). Azok, akik keveset isznak, nehezebben fognak hozzászokni ekkora mennyiséghez. Teával vagy cukormentes szörppel lehet ízesíteni, hogy könnyebb legyen meginni.

Ahelyett, hogy egyszerre sokat eszel, próbáld a napi öt, vagy legalább három étkezést rendszeresíteni a napirendben, tehát inkább a többször kevesebbet elvet kövesd! Este 6-7 óra után lehetőség szerint ne egyél, vagy ha eszel, alacsony szénhidráttartalmú étel legyen!

Edzés

Az otthoni edzéshez állíts össze magadnak egy gyakorlatsort olyan elemekből, amelyek neked megfelelőek. Ezeket lassan építsd fel, annyit csinálj amennyit bírsz és a sorozatszámot szép lassan emeld meg!

Az egyik legtöbb kalóriát égető gyakorlat a plank. Lényege, hogy fekvőtámaszban vagy, de az alkarodon támaszkodsz. A tested tartsd egyenesen, feszítsd be az izmaid! Nem szabad sem felnyomni, sem leengedni a popsit! Ebben a pozícióban kell tartani magad addig, ameddig bírod. Félpercenként vagy percenként növelheted az időtartamot. Amellett, hogy ez a gyakorlat szinte minden izmodat igénybe veszi, sokat javít a testtartásodon is.

Plank

Plank
(Fotó: pexels.com)

A popsi izmosítására a guggolás, kitörés és lábemelés a leghatásosabb gyakorlatok. A húzódzkodás és tolódzkodás a kar és hát izomzat növelésére a legalkalmasabb. A kockahas titka pedig az egyszerű felülés, könyök-térd érintéses felülés, valamint a lebegő felülés.

Ezek csak a legismertebb elemek, de az interneten még millió és egy gyakorlat található. Edzővideók, kész étrendek és rengeteg más dolog segít.

Fontos, hogy a fent leírtak tapasztalat alapján készültek. Ha pontos célod van és komolyabban is szeretnél foglalkozni ezzel, mindenképpen fordulj szakemberhez, aki segít neked egy edzéstervet és étrendet kialakítani!

Cikk megosztása:
Keresés az oldalon
BAM TV
Copyright
BAM
©2020 Új Fejezet Békés Megyéért
Ifjúsági Egyesület
Minden jog fenntartva!