Ifjúsági információs portál -
online városi diákújság, Békéscsaba

2019. január 20., vasárnap

Közösségi ikonok

Facebook YouTube Instagram RSS

Időjárás
Időjárás
+10 °C    +3 °C
Keresés az oldalon

Tényleg nem könnyű az iskolatáska…

Középiskola: felkészít az érettségire, az egyetemre és persze az életre. De mégis milyen áron? Hogyan élnek ma a tinédzserek? Milyen is egy átlag középiskolás egy napja?

Írta:   |  Forrás: BAM  |  Rovat: Diákélet
Megjelent: 2019. január 14., hétfő 00:46

Napi 7-8 tanóra, délután három óráig minimum iskola és ebbe az esetleges faktokat, korrepetálásokat, felkészítéseket bele sem számoltuk. Na meg ott a kötelezően választható délutáni elfoglaltság, bármilyen szakkör, amire szeretnél eljárni, a nap végén pedig a jól megérdemelt felkészülés a másnapi felelésekre, dolgozatokra. Íme egy középiskolás diák élete.

Esküszöm, mióta gimnazista lettem, a legjobb barátom a kávé, vagyis sokkal inkább a koffein lett. Ezzel indítom a reggelt, mivel aludni az éjjel megint nem sikerült, valami adrenalinlöket pedig kell, hogy ne kanyarodjak vissza a pihe-puha ágyam felé és ne vessem magam a teljes mértékben iskolamentes álmaim közepébe. Szóval összeszedem magam és a szemernyi erőm, ami reggel fél hétkor lehet bennem, majd ezek segítségével elkészülők az első órámra, ha nem épp nulladikra kell mennem.

Na most, kétfajta napom van: a nehéz és a nehezebb. Egy szimpla nehéz napon maximum egy-két dolgozat, ritkán ugyan, de előfordul, hogy semmi. Ilyenkor viszonylag hamar végzek és ha valamilyen csoda folytán nincs délutáni programom, elmehetek a suliból. Mivel másnap nehezebb nap lesz, gyorsan kajálok és nekiállok tanulni. Tegyük fel, a következő napon nyolc órám van, ebből egyre nem kell tanulnom. Ha tisztességesen minden tárgyra rászánok egy órát, elment az egész délutánom és az estém is. Témazáró esetén simán tanulok 3-4 órát, akár éjszakába nyúlóan is. Ennek következtében ismételten nem alszom ki magam, jön a szokásos reggel a kávéval és a fáradtsággal, majd indulhat a nehezebb nap, néhány dolgozattal, esetleg témazáróval. Fakultáció, felkészítés vagy bármi szakkör iskola után, délután négy-öt óra felé beesek a kollégiumba, hogy két és fél óra szilenciumon információval csurig megtelt agyamba még több tananyagot szorítsak bele. A bejárósokra pedig még vár a csodás buszút, majd a többórás tanulás. És íme… nap végére kész is a hullafáradt, idegroncs tizenéves diák.

Ennek hatására néha kiborulok, elmondom mennyire elegem van, majd diáktársaimmal karöltve kipanaszkodjuk magunkat. A sok panaszkodásból pedig egy idő után kisül az a megállapítás, hogy igazából remekül be tudod osztani az idődet és mindent sikerül megcsinálnod, ha a kimerült agyadnak elég pár óra alvás, te pedig megelégszel egy szabadidőmentes élettel. Pff…kinek kell magánélet, ha helyette rengeteg felesleges információval leszel gazdagabb, amikre semmi szükséged az életben, mert mégis, ki fog gyököt vonva párizsit kérni a boltban? A Pitagorasz-tételt pedig maximum a szemöldök megrajzolásánál fogom használni.

Végtére is az iskola nem gyermekmegőrző” mondják a tanáraim. Ezt a szállóigét üzenném minden leendő gólyának. Nehéz lesz, nagy lesz a követelmény és muszáj lesz teljesíteni! De senki ne ijedjen meg tőle! Egy idő után beleszokik az ember, kialakul a saját napi rutinja: hogyan osztod be az időd, mire mennyit készülsz stb. Én azt mondom, azért a rengeteg élményért, amit az ember a középiskolától kap, megéri a sok tanulás.

Cikk megosztása:
BAM Híradó
BAM TV
Csak egy kérdés

Te szereted a Csabai Kolbászt?

Legközelebbi programok
  • Nincs esemény
Copyright
BAM
©2019 Új Fejezet Békés Megyéért
Ifjúsági Egyesület
Minden jog fenntartva!